Модуль 6a Free time, Spotlight 6 класс Ваулина

1) Посмотрите на картинки. Что из этого делают, а что нет?

1 - каждый день?
2 - каждую неделю?
3 - каждые выходные?
4 - в праздники?

I read books every day.
I meet my friends every weekend.
I go swimming every weekend.
I play computer games every day.
I don't cycling every day.
I don't go windsurfing every weekend.
I don't go fishing every week.
I painting on holiday.


2) Прочтите табличку, затем задайте вопросы и ответьте как показано в примере. Используйте картинки на странице 56.

A: Do you enjoy painting?
B: Not really. What about you?
A: I’m very fond of painting.
B: Okay, do you like reading books?
A: Yes, I'm interested in reading books.


3a) Взгляните на брошюру на странице 57. О чем она? Где вы можете ее встретить? Сколько кружков изображено на ней?

T: Is this an article or a leaflet?
Ss: A leaflet.
T: What is it about?
Ss: Clubs at Bolton Middle School.
T: Why was the text written?
Ss: To give information about the clubs.
T: Where could you see it?
Ss: In the school newspaper.
T: How many clubs are there?
Ss: Seven.


3b) Послушайте, прочитайте и найдите правильные кружки.

Перевод текста Bolton Middle School - Перейти

1 - The Drama, Sports and Music Clubs (проходят один раз в неделю)
2 - The Art and Photography Clubs (проходят два раза в неделю)
3 - The Book Club (проходит 3 раза в неделю)
4 - The Computer Club (проходит каждый день)


3c) Объясните выделенные слова. Используйте свой словарь для помощи. Выберите любые пять слов и составьте предложения.

He’s not keen on sailing.
Why don’t you join us for lunch?
Our school trip is always great fun.
We’re presenting some new ideas.
I love plays at the theatre!
Are you having fun?
Literature is fantastic!
My sister hates reading novels.
Exchanging books with friends is fun.
I’m mad about films.
I can print pictures from my camera.


4) Прочитайте рамку. Сколько составных существительных вы можете найти в тексте? Можете вспомнить еще варианты?

Windsurfing, football, basketball, baseball, homework, armchair, volleyball, newspaper.


5) Используйте -er, -ist, -or для образования существительных.

2 - director (директор)
3 - artist (художник)
4 - footballer (футболист)
5 - player (игрок)
6 - writer (писатель)
7 - painter (художник)
8 - cyclist (велосипедист)
9 - presenter (ведущий)


6) В какие кружки Болтонской средней школы вы бы вступили, а в какие нет? Скажите это своему партнеру.

I want to join the Book Club because it’s interesting. I don’t want to join the Drama Club because it’s awful.


7) Проведите опрос о любимых занятиях в свободное время ваших одноклассников. Сделайте график.

A: What do you most like doing in your free time?
B: I like playing chess.

Предполагаемый ответ: Two of my classmates like reading books in their free time. Four of my classmates like cycling and ten of them like playing football.


8) Портфолио: напишите параграф о том, что вашим одноклассникам нравится, а что нет. Используйте диаграмму из задание 7.

Most of my classmates like playing football because it is a team sport. A few of my classmates enjoy cycling because it helps them keep fit. Some of my classmates like reading books because they find it interesting.


Нашли ошибку?

Войдите: